دسته‌بندی نشده

ابزار مورد نیاز نقاشی سیاه قلم

ابزار مورد نیاز نقاشی سیاه قلم سیاه قلم

در میان سبک های مختلف نقاشی طراحی سیاه قلم یکی ازمحبوب ترین سبک های مختلف نقاشی است که علاقه مندان زیادی دارد.همواره خرید ابزار مورد نیاز نقاشی سیاه قلم و اطلاع کافی از نحوه استفاده از آن ها  برای هر کدام از تکنیک های نقاشی سیاه قلم یکی از دغدغه های هنرج.یان سیاه قلم میباشد . در مورد قیمت ابزار نقاشی سیاه قلم احتیاج است که هنرجوها دارای اطلاعات کافی در این زمینه باشند.

یکی از راه های کسب اطلاع در این زمینه مشورت با افراد خبره است  و اگر شما هنرجو هستید می توانید با استادان خود مشورت کنید. در این مقاله سعی ما این است که شما را با وسایل مورد نیاز نقاشی سیاه قلم  آشنا کنیم.

در چند دهه اخیر سیاه قلم در میان بسیاری از افراد هنر دوست و هنرجویانی که در رشته نقاشی فعالیت دارند، مورد توجه قرار گرفته است. به دلیل اینکه نقاشی سیاه قلم از اصول اولیه نقاشی است و هر کسی که قصد یادگیری نقاشی را دارد باید نقاشی سیاه قلم را نیز یاد گرفته باشد ،  جالب است که بدانید تاریخچه نقاشی سیاه قلم در نگارگری در ایران است. شاید بتوان گفت با شروع طراحی  در ایران سیاه قلم در حدود سده  هفتم هجری در بین طراحان نقاشی رایج شد.

انواع ابزار مورد نیاز نقاشی

قلم مو

قلم مو نقاشی یا همان brush  یکی از اجزای اصلی نقاشی سیاه قلم میباشد که در ابعاد  و اندازه های مختلف موجود میباشد که متناسب با سبک و نحوه استفاده شما در نقاشی سیاه قلم توسط طراح استفاده میشود. از کاربرد های قلم مو محو کردن سایه ها و استفاده از پودر ذغالی و پودر کف دریا است. قلم مو همانطور که گفته شد اندازه های متفاوتی دارد که برای هر تکنیک نقاشی و هر نوع نقاشی از سایز مناسب باید استفاده کنید

قلم مو ها به طور کل به دو دو سته قلمو ها با مو طبیعی و قلمو با مو مصنوعی تقسیم میشوند

انواع قلم مو

مداد مشکی

مداد مشکی اولین نیاز اساسی هر نوع طراحی است . چه سیاه قلم باشد چه حتی طراحی های مهندسی و معماری. مداد مشکی معمولی که معمولا با درجه سختی HB با برند های فراوانی در بازار وجود دارد

مداد کنته

مداد کنته به زبان انگلیسی Conte Pencil , Conter Drawing Pencil نام دارد. شاید برای شما جالب باشد بدانید که  در دوران جنگ ناپلئون مدادکنته یکی از  پرکاربرد ترین ابزار مورد نیاز نقاشی سیاه قلم  کشف شد. مداد کنته ها در رنگ های مختلفی وجود دارند. برای تهیه مداد کنته رنگی تنها کافی ست رنگ دانه ها به مداد کنته اضافه کنند. از نظر قیمت ابزار نقاشی سیاه قلم ، قیمت مداد کنته از جنبه برند یا رنگی بودن متفاوت اند.  معمولا برای نقاشی جهت خرید وسایل طراحی سیاه قلم بیشتر از مداد کنته سافت ، هارد و مدیوم استفاده می کنند.

مداد کنته

 

جهت انتخاب نوع برندی که توسط بسیاری هنرجویان مورد استفاده قرار می گیرد، به هنرجویان توصیه می شودپیش از خرید قلم بهتر است با اساتید یا شخصی کاردان جهت قیمت ابزار مورد نیاز  نقاشی سیاه قلم مشورت کنند.  مداد زغالی تنها به رنگ مشکی وجود دارد در حالی که مداد کنته به رنگ های مختلفی تولید می شود. انواع مدل های مختلف مدادهای کنته را در زیر خواهید دید.

  • مداد کنته مدیوم
  • مداد کنته چرب
  • مداد کنته b3 پاریس
  • مداد کنته سافت
  • مداد کنته هارد
  • مداد کنته سفید

زغال یا پودر زغال

پودر زغال یا ذغال طراحی به عنوان یکی دیگر از انواع وسایل مورد نیاز نقاشی سیاه مورد استفاده قرار می گیرد. اما این وسیله با دیگر وسایل نقاشی سیاه قلم تفاوت دارد که تفاوت آن نیز در تکنیک انتخابی هنرجو است. پورد زغال در تکنیک های هایپررئال یا فتورئال مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از زغال در نقاشی سبب می شود که نقاشی احساسی تر باشد، روش تهیه زغال با سوزاندن چوب است در که البته در شرایطی چوب را می سوزانند که اکسیژن به میزان قابل توجه ای پایین است.

اینکه زغال طراحی بسیار نرم است استفاده از واکس و روغن در روش تهیه آن است که سبب نرم شدن زغال می شود. یکی از عواملی که بر قیمت وسایل نقاشی سیاه قلم تاثیر گذار است، روش تهیه آن هاست.

پاک کن

به زبان انگلیسی پاک کن به معنای Eraser  که جز  یکی از وسایل مورد نیاز نقاشی سیاه قلم می باشد. که در مورد نقاشی سیاه قلم هم به همان نام از آن استفاده می شود. هنرجوهای نقاشی سیاه قلم تکنیک های متفاوتی با یکدیگر دارند و همینطور علاقه مندی های گوناگونی هم دارند اما برای آن دسته از هنرمندانی که نقاشی سیاه قلم چهره کار می کنند، خرید پاک کن وسیله ای ضرور در میان ابزار به شمار می آید.

کاربرد های پاک کن در نقاشی سیاه قلم به گونه ای است که هنرجو را در ارائه نقاشی بدون خطا و دارای جلوه های مناسب و طبیعی یاری می کند.

محو کن

محو کن در زبان انگلیسی Blending Stump است که یکی دیگر از ابزار موردنیاز نقاشی سیاه قلم به شمار می آید. همانطور که اسم این وسیله نقاشی پیداست  برای محو کردن خطوط یا ایجاد خطوط و حتی برای سایه ها هم بسیار کاربرد دارد. محو کن در واقع به شکل کاغذ لوله ای و فشرده شده است. محو کن به عنوان یکی از وسایل نقاشی سیاه قلم است امروزه  محو کن به وسیله دستگاه های مدرن به شکل مداد در آورده می شود. به طور استاندارد محو کن دارای دو سایز 7 و 8 تولید و ارائه می شود.

کاغذ پوستی

کاغذ پوستی در زبان انگلیسی Parchment Paper است. به طور کلی قیمت وسایل نقاشی سیاه قلم به دلیل نوع وسیله، جنس و کاربری آن متفاوت است. کاغذ پوستی به عنوان ابزار مورد نیاز نقاشی سیاه قلم از جنس سلولز است، یک کاغذ بسیار نازک که توسط دستگاه های مدرن و طریق عبور دادن برگه کاغذ یک لایه نازک از برگه را در یک محیط اسید سولفوریک یا کلرید خارج می کنند.

کاغذ پوستی هم مانند دیگر ابزار مورد نیاز نقاشی سیاه قلم انواع گوناگونی دارند که هنرجویان با مشورت و پیشنهاد اساتید می تواند مات یا براق را براساس نوع کاربری خود استفاده کنند

مقوا طراحی

مقوای طراحی نیز یکی از ابزار مورد نیاز نقاشی سیاه قلم میباشد  که در نوع های مختلفی از نظر جنس ، سایز و کاربرد وجود دارد. هنرجویانی که قصد نقاشی با سیاه قلم را دارند باید مقوای مناسب خود را انتخاب کنند

پالت تخم مرغی

از دیگر ابزارمورد نیاز  نقاشی سیاه قلم پالت تخم مرغی است. پالت تخم مرغ در میان قیمت ابزار نقاشی سیاه قلم ، پالت تخم مرغی قیمت مناسبی دارد و از نظر کاربری بسیار مهم و ضروری است. معمولا پالت تخم مرغی از جنس پلاستیک است. همانطور که از روی عکس مشخص است پالت تخم مرغی دارای حفره هایی است که برای ساخت رنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *